Loi Macron – Płaca minimalna we Francji

header-5

Loi Macron - Przedstawiciel we Francji

Od 1 lipca 2016 r. zaczęła we Francji obowiązywać płaca minimalna dla kierowców zatrudnianych przez przedsiębiorstwa posiadające siedzibę poza terytorium Francji. Oznacza to, że np. polski kierowca udający się do Francji musi mieć rozliczane wynagrodzenie za pracę na terenie tego kraju według francuskich przepisów. Stawki wynagrodzenia są zróżnicowane w zależności od kwalifikacji zawodowych kierowcy. Przepisy o płacy minimalnej nie dotyczą przewozów tranzytowych.

Firmy przewozowe z poza Francji oprócz spełnienia szeregu warunków muszą także posiadać Przedstawiciela we Francji, który będzie reprezentował je w trakcie kontroli ze strony służb francuskich.

Przedstawiciel we Francji musi być osobą francuskojęzyczną i mająca tam miejsce zamieszkania. Poza tym musi przechowywać dokumentację płacową przewoźnika i udostępniać ją organom kontrolnym.

Firma TACHO ASYSTENT służy pomocą w ustanowieniu Przedstawiciela we Francji na korzystnych warunkach. Pomagamy w uruchomieniu całej procedury startowej oraz w późniejszych rozliczeniach i przekazywaniu dokumentacji płacowej.

Loi Macron Przedstawiciel we Francji

(+48) 603 777 779 LUB (+48) 609 777 694

 


 

 

Loi Macron – przepis o płacy minimalnej

Czy zmiany we francuskim prawie mogą dotyczyć również przedsiębiorców z Polski? Okazuje się, że tak. Od 1 lipca 2016 r. we Francji zaczęła obowiązywać płaca minimalna dla kierowców zatrudnianych przez przedsiębiorstwa mające siedzibę poza terytorium tego kraju (Loi Macron). Polskie firmy transportowe muszą dostosować się do tych przepisów, chyba że mowa o przewozach tranzytowych.

O czym musisz pamiętać, jeżeli Twoi kierowcy będą jeździć po terytorium Francji?

  • Minimalne wynagrodzenie, które należy powiększyć o kwotę wynikającą z wyliczenia wysługi lat,
  • Aktualizowanie co najmniej raz na pół roku zaświadczenia o oddelegowaniu,
  • Zaopatrzenie kierowcy wyjeżdżającego w trasę we wszystkie dokumenty (np. aktualnie zaświadczenie o oddelegowaniu czy umowę o pracę),
  • Powołanie Przedstawiciela we Francji, który będzie reprezentował Twoje interesy w trakcie kontroli.

Przeraża cię konieczność zmierzenia się ze wszystkimi formalnościami? Skorzystaj z naszej profesjonalnej pomocy w zakresie rozliczania czasu pracy kierowców i w ustanowieniu Przedstawiciela we Francji na korzystnych warunkach. Pomagamy w uruchomieniu całej procedury startowej oraz w późniejszych rozliczeniach i przekazywaniu dokumentacji płacowej. Dzięki naszej pomocy:

  • będziesz zawsze na bieżąco z przepisami,
  • spełnisz wszystkie wymogi stawiane przez francuskiego ustawodawcę,
  • nie zostaniesz obciążony wysoką karą, która mogłaby zachwiać równowagę finansową Twojego przedsiębiorstwa.

Nie obawiaj się Loi Macron – jesteśmy tu, by pomóc Ci w prowadzeniu Twojego biznesu!

 


 

Loi Marcon w praktyce

Zmiany obowiązujące we francuskim prawie od 1 lipca 2016 roku odbiły się na firmach międzynarodowych prowadzących usługi transportowe. Wszystkie, które prowadzą transport do Francji (pomijając przewoźników, którzy przez Francję jedynie przejeżdżają, np. w drodze do Hiszpanii), muszą rozliczać koszty pracy kierowców w czasie pobytu w tym kraju, zgodnie z francuskimi stawkami minimalnymi.

Rozliczenie na przepisach francuskich budzi obawy wśród przewoźników z dwóch powodów. Po pierwsze, wszystkie dokumenty rozliczeniowe trzeba wypełniać w języku francuskim. Po drugie, konieczne jest posiadania przedstawiciela we Francji. To on, jako jedyny, ma możliwość reprezentowania firmę podczas kontroli.

Podczas kontroli, Przedstawiciel we Francji musi okazać się:

  • dokumentami, które potwierdzają wypłacenie kierowcy wynagrodzenia stawką godzinową brutto, jak i zapłatę za nadgodziny,
  • rozpiską okresów i godzin pracy, które wykazują rozbicie godzin płaconych we francuskiej stawce oraz godzin nadliczbowych,
  • wykazem płatnych urlopów i dni wolnych od pracy pracownika.

Dokumenty przedstawiciel musi przechowywać przez minimum 18 miesięcy od momentu zakończenia delegacji pracownika. Ponadto przedstawiciel musi wylegitymować się kopią zgłoszenia go jako przedstawiciela we Francji.

Nie chcesz pogubić się w nowych przepisach obowiązujących we Francji?

Zdaj się na naszą pomoc, a rozwiążemy wszystkie kwestie związane z formalnościami. Dzięki Nam skoncentrujesz się na prowadzeniu własnego biznesu.

Zadzwoń lub napisz i dowiedz się więcej!

 

Tachografy - rozliczenia i analiza danych

Każdego dnia branża transportowa w Polsce zmaga się ze śledzeniem niezliczonych zmian i nowelizacji odnośnych przepisów prawa.

Zdajemy sobie sprawę, iż głównym zadaniem firmy transportowej jest jej jak najefektywniejsze prowadzenie w celu uzyskania maksymalnego rezultatu ekonomicznego na co potrzeba bardzo dużo czasu i zaangażowania.

Naszym głównym celem jest przejęcie od Państwa ciężaru związanego z prowadzeniem ewidencja czasu pracy kierowców oraz analiza naruszeń.
W tym celu korzystamy z własnych doświadczeń i nowoczesnych narzędzi.

Czytaj całość

Masz pytania?